replicas de relojes
replicas de relojes splash
Publicado por admin o 7 Xuño 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@coag.es
Tesoreira: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@coag.es
Secretario: D. Anselmo Villanueva Peón secretario.pontevedra@coag.es
Podedes contactar directamente coa Xunta Directiva a través da seguinte dirección de correo:
xd.pontevedra@coag.es

 

A outra gran transformación urbana (..que foi da pontevedra da Restauración)

Escrito por mpierres o 4 Xaneiro 2010

Imaxe de ambiente do recinto da Alameda pontevedresa a finais do século XIX

Imaxe de ambiente do recinto da Alameda pontevedresa a finais do século XIX

La Voz de Galicia - 3.01.2010

Os cambios urbanísticos da última década reencóntranse na contorna da Alameda coa importante reforma de finais do século XIX

A construción do aparcadoiro subterráneo e a reforma da praza de España, onde conflúen o centro histórico e o ensanche da Alameda, supón un punto de encontro entre a transformación urbana que está a experimentar a cidade nesta primeira década do século XXI e a que se produciu a finais do século XIX.

Desde hai varios meses, o valo que oculta a obra do aparcadoiro permite repasar en imaxes e textos a Pontevedra do período coñecido como a Restauración (1875-1900), cando se fraguaron numerosos proxectos que aínda hoxe definen a paisaxe urbana.

O historiador e arquiveiro municipal, Enrique Sotelo, comisario desta orixinal exposición ao aire libre, remítenos a un momento no que o casco pontevedrés tiña aproximadamente 8.000 habitantes e a maioría da poboación dedicábase a tarefas relacionadas co sector primario (agricultura, gandería e pesca), aínda que xa se advertía -dise- un desenvolvemento do comercio e dos servizos.

Durante esas últimas décadas do século XIX, Pontevedra agarraches a un proceso de readaptación urbanística, que comeza a partir da derriba da muralla, e a unha mellora das comunicacións. As corporacións municipais emprenden unha nova e ambiciosa política urbanística e de modernización dos servizos e para facela efectiva nomean arquitecto municipal a Alejandro Sesmeros, «que será o encargado de realizar tecnicamente os proxectos e desexos da burguesía local».

Primeiras actuacións

Explica Sotelo que, nun principio, o campo de actuación, foi o interior do recinto amurallado. Ensánchanse e enlosan gran cantidade de rúas, o que ocasionaría a derriba dun elevado número de soportais. E tamén se producen unha serie de ordenacións en varias zonas, como a comprendida entre Alhóndiga e a praza do Teucro.

Constrúese unha nova Casa Consistorial, unha vez derrubado o vello consistorio, segundo un proxecto elaborado por Sesmeros de marcado carácter francés para substituír ao primitivo realizado polo arquitecto Justino Flórez Chamas. O novo edificio foi recibido en 1880. Tamén se construíu o Liceo Casino e o Teatro Principal sobre o solar que ocupase a igrexa de San Bartolomé O Vello, logo dun período de obras moi longo.

Igualmente, actúase na zona comprendida entre Santa María e o novo Concello. Unha vez derrubadas as Torres Arzobispales, constrúese o Palacete das Mendoza e, posteriormente, ábrese a actual rúa Mestre Mateo e faise unha nova distribución da praza do Peirao.

Fóra das murallas planifícase o ensanche da cidade,. Realízase tomando como eixos os camiños ou estradas a Marín, Santiago e Vigo, engadindo despois a de Ourense cando se decide a construción do novo Hospital nese lugar.

Novas rúas

Isto vai ocasionar a apertura de novas rúas e un novo trazado urbano: García Camba, Fernández Villaverde, Andrés Muruáis, Cobián Roffignac, Andrés Mellado, Cobián Areal e outras. «Proceso que non rematará ata a segunda década do seguinte século», resume a documentación histórica compilada por Sotelo.

A formación do ensanche incidiría sobre as vías de comunicación e na reforma da ponte do Burgo, «realizándose pola Dirección Xeral de Obras Públicas a ampliación da calzada e a colocación dunha varanda metálica».

Así mesmo, a construción da estrada ao Grove, implicaría a construción da nova ponte da Barca en substitución do antigo de madeira, o que unido á ponte de ferrocarril cara a Vilagarcía provocará unha remodelación do barrio da Moureira e, ao mesmo tempo, significará o nacemento de novas rúas como Alfonso XIII, Raíña Victoria ou Echegaray. Na outra beira do río constrúese un dique entre a ponte da Barca e A Caeira -actual avenida de Domingo Fontán- e inícianse as obras de desecación das Xunqueiras.

Neste percorrido pola transformación urbana de hai un século, Enrique Sotelo destaca o feito da chegada do ferrocarril á cidade e sitúa en 1884 a primeira locomotora procedente de Redondela. «A partir dese momento empeza unha nova etapa, xa que a pretensión é que a liña férrea continúe cara a Carril ou Santiago, o que se logra coa aprobación do proxecto a Carril e a súa posta en funcionamento en 1899; e a realización desta e outras obras suporá a división e o comezo perda de identidade da Moureira».

Tags: ,

Artigos semellantes
Publicado en Novas, Revista de prensa

Deixar unha resposta

That lineage can be seen in the Rolex Oyster fake watches Perpetual's straightforward and practical design. Legibility is cheap ralph lauren shirts strong and the dial design offers nothing more than is necessary to display the time.