replicas de relojes
replicas de relojes splash
Publicado por admin o 7 Xuño 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@coag.es
Tesoreira: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@coag.es
Secretario: D. Anselmo Villanueva Peón secretario.pontevedra@coag.es
Podedes contactar directamente coa Xunta Directiva a través da seguinte dirección de correo:
xd.pontevedra@coag.es

 

“O silencio tamén fala”

Escrito por mpierres o 18 Decembro 2009

arquitecta_raili_pietilaEl Pais - 18.12.09

En Finlandia as mulleres arquitectas non o tivéron tan difícil como no resto do planeta. Aino Aalto asinaba os proxectos co seu marido. E Reima Pietilä (Turku, 1923-1993), marido de Raili (Pieksämäki, 1926) cambiou o nome do seu estudio para incorporar o da muller que traballaba con él e coa que terminou casando. “O noso país foi onde as mulleres votaron por primeira vez. Non somos unha cultura ruidosa, pero cremos na democracia. E na igualdade entre as persoas”, explica Raili Pietilä.

Ela e o seu marido foron dos poucos arquitectos fineses capaces de dixerir a lección de Aalto. “Reima dixo: ‘Imos a dar o salto sobre o coloso, a ver que hai no outro lado”, explica na Fundación ICO de Madrid, onde poden verse os seus debuxos e maquetas ata o 21 de febreiro. Polo exposto nestas salas, resultou que ao outro lado había un mundo. Os seus primeiros edificios, como a igrexa Kaleva en Tampere, lograron unha expresividade como poucas da obras de Aalto. E é que, entre os herdeiros do mestre finés, poucos resistiron a tentación de emularlo, pero entre un mar de epígonos os Pietilä souberon dixerir a súa lección e construír unha linguaxe propia.

A linguaxe, precisamente, obsesionaba a Reima Pietilä, que foi lingüista antes que arquitecto. Esa combinación hoxe asustaría a moitos. “Reina estudou árabe cando fomos a traballar a Kuwait. Non é que quixera entender o que lle dicían. Quería entender a cultura a partir das palabras e da literatura. Sempre interesounos tanto ler literatura como viaxar para ver arquitectura. Nós eramos arquitectos de palabra: non discutiamos un proxecto debuxandoo, decidiámolo falando. Deseñabamos con palabras, non con liñas”, explica.

“Ás veces inventabamos palabras, da mesma maneira que algúns arquitectos inventan unha tipoloxía. En Finlandia as palabras son moi físicas, un pode case velas”, continúa. Esa maneira lingüística de traballar dos Pietilä produciu unha arquitectura radical e á marxe de modas que aínda hoxe mantén unha espléndida vixencia física e formal. “A primeira vez que visitas o edificio do sindicato de estudantes Dipoli, en Espoo, preto de Helsinki custa ver onde está. A paisaxe devorouno”, comenta o arquitecto Ángel Fernández Alba, que acompaña á arquitecta en Madrid. Ela, con 83 anos, explica os proxectos a partir de vivencias. Nos anos setenta, en Kuwait, os obreiros non sabían ler. E tiveron que inventar un sistema de cores para marcar indicacións nos planos. “O interior do palacio Sief reflectiu esas cores en bandas cerámicas”.

Os Pietilä desenvolveron unha arquitectura ampla e nada excluínte. A idea era xogar de verdade. Sen descartar materiais, formas ou tipoloxías, o risco é maior. Nun tempo no que triunfaban as construcións en serie, de expresión anónima e con escasos detalles, eles apostaron por dar máis do necesario. Cando non se amoedara o termo Land Art, trataron de demostrar que entre a arte e a arquitectura ábrese unha canle polo que circular.

Entre os seus últimos traballos, a biblioteca Metso, en Tampere, conviviu na mesa de traballo cos planos para a residencia do presidente de Finlandia en Helsinki. Concluírona no 1993, ano en que morreu Reima. Asentada no terreo, coa solidez dos seus muros de pedra, e aberta cara ao ceo, coas cubertas como ramas, a residencia é un edificio artístico. Raili deixou de traballar cando morreu o seu marido. “Non quixen seguir. Diciamos que as palabras falan. Pero o silencio tamén o fai. O silencio é unha palabra fundamental no idioma finés”.

Tags: , ,

Artigos semellantes

Deixar unha resposta

That lineage can be seen in the Rolex Oyster fake watches Perpetual's straightforward and practical design. Legibility is cheap ralph lauren shirts strong and the dial design offers nothing more than is necessary to display the time.