replicas de relojes
replicas de relojes splash
Publicado por admin o 7 Xuño 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@coag.es
Tesoreira: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@coag.es
Secretario: D. Anselmo Villanueva Peón secretario.pontevedra@coag.es
Podedes contactar directamente coa Xunta Directiva a través da seguinte dirección de correo:
xd.pontevedra@coag.es

 

Ese padriño chamado Alvar Aalto

Escrito por mpierres o 27 Setembro 2009

imagesEl Pais - 26-09-2009

Non é difícil ver, incluso sentarse no taburete de madeira apilable, anque só sexa na versión fusilada por Ikea e que vendeu a millons de fogares. Probablemente, a marca sueca (que fabrica o taburete con catro patas, en lugar das tres do orixinal) lle deba algo máis que a súa autoría a Alvar Aalto (Kuortane, 1898-Helsinki, 1976). O arquitecto finlandés o deseñou en 1933 e despois de comprobar  seu gran éxito fundou a empresa Artek -xunto a súa primeira muller, Aino Marso, tamén arquitecta- para a producción industrial e comercialización dos seus productos. Así inaugurou a estandarización de pezas de mobiliario de madeira cunha visión moi comercial.

A exposición Alvar Aalto. A nuestra medida, ata o 15 de novembro no Museo de Artes Decorativas de Madrid, é un anticipo das actividades que haberá en novembro, mes adicado ao deseño finlandés. Por exemplo, a mostra do Matadero de Madrid será unha radiografía de todas as xeracions de deseñadores finlandeses, dende Eero Aarnio ata os máis xóvenes, como o dúo Company ou Ilkka Suppanen. Tamén ten un oco para amosar a potencia das súas empresas (Marimekko, Ittala ou Nokia). Alguns dos que foron Deseñadores do ano en Finlandia (2008), como Tuuli Mattelmäki (industrial) e Anssi Tuupainen (moda) serán os protagonistas das actividades no IED de Madrid.

Ata que chegue ese momento, a exposición Alvar Aalto. A nuestra medida, se centra na vertente do arquitecto como creador de obxetos de mobiliario (cadeiras, lámparas, xarrons, telas) nunhas 30 pezas repartidas en dúas salas. Pese a non ser extensa, da conta do olfato dun dos arquitectos máis relevantes e polifacéticos do século XX, moi atento ao tempo que lle tocou vivir

Plantexada cronolóxicamente, recorre seus primeiros anos. Cómo evolucionou dende a súa formación clasicista ata abrazar o funcionalismo despois de entrar en contacto coas vanguardias europeas. Coñeceu a Le Corbusier e a membros da Bauhaus, como Gropius. Pero axiña se distingue por querer ir máis alá da funcionalidade do deseño convencido de que éste e os obxetos da vida cotiá debían ser humanos e contribuir a unha vida cómoda e armoniosa.

Pensaba que a mellor maneira de conseguilo era utilizando materiais naturais.  E adiantándose a estes tempos de tanta proclama ecoloxista, elixeu a madeira. “A madeira é un material profundamente humano, inspirador de formas”, a definiu este creador con inquietudes avant la lettre. Suas investigacions con este noble material lle proporcionaron un descubrimento revolucionario, o sistema curvado con madeira. O sillón Paimio, concebido para o sanatorio de tuberculosos que tamén construiu na localidade finlandesa do mesmo nome, é un dos obxetos onde o aplicou logrando un tacto moito  máis amable que a estructura con tubos de cromo.

Alvar Aalto, que exerceu unha gran influenza en deseñadores da posguerra, foi un entusiasta do deseño orgánico. Seu xarrón Savoy -outra das pezas icónicas do século XX- posee unhas formas sensuais que parecen inspiradas nos fiordos do seu país. Na súa prolífica traxectoria, tanto a arquitectura como o deseño son inseparables. A miudo, os detalles, como este xarrón que adopta o nome do hotel en Helsinki onde colaborou, se convirten en verdadeiros obxetos de deseño independientes.

A última parte da exposición está adicada á versatilidade do arquitecto. Súas pezas están pensadas para contextos diferentes, edificios públicos, oficiais ou residencias privadas. A lámpara Bilberry para a Maison Carré ou a silla de madeira e pel para o Instituto Nacional de Pensions, de Helsinki, son exemplos de cómo cumpliu o obxetivo de lograr unha vida cómoda e bella.

Tags: ,

Artigos semellantes
Publicado en Diseño, Novas, exposicións

Deixar unha resposta

That lineage can be seen in the Rolex Oyster fake watches Perpetual's straightforward and practical design. Legibility is cheap ralph lauren shirts strong and the dial design offers nothing more than is necessary to display the time.