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Publicado por admin o 7 junio 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@colexiodearquitectos.org
Tesorera: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@colexiodearquitectos.org
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Archivado en 10 mayo 2010

Los arquitectos de la Cros llevan 9 años esperando a que se rehabilite

Escrito por mpierres o 10 mayo 2010

diaz-y-diazLa Voz de Galicia - Juan Torreiro- 09.05.2010

De momento solo hay 2,5 millones para la descontaminación, y el resto del proyecto está pendiente de asignación

El proyecto de rehabilitación de la Cros lleva la firma de un estudio de arquitectura ubicado en A Coruña. Díaz y Díaz Arquitectos SLP está dirigido por los arquitectos Gustavo Díaz García y Lucas Díaz Sierra, y cuentan con oficinas en A Coruña y Madrid, además de una una amplia nómina de colaboradores salpicados por España, Europa y Latinoamérica. Entre sus obras y proyectos más recientes destacan actuaciones como la escuela infantil de Los Rosales, las oficinas del Grupo Cupa en Ponferrada o la rehabilitación de la sede del Colegio Oficial de Aparejadores de Madrid.

Mañana, esta firma de arquitectos se hará cargo de la dirección de obra de la rehabilitación y descontaminación de las antiguas naves de la Cros en O Burgo, un trabajo que desarrollará en esta primera fase Dragados con la supervisión de Díaz y Díaz, y que supondrá el pistoletazo de salida de «este gran proyecto arquitectónico para toda el área de influencia de A Coruña», según manifestó Lucas Díaz, uno de responsables del proyecto. La rehabilitación de la Cros arranca solo con los 2,5 millones de euros aprobados para la financiación para esta primera fase, que tiene un plazo de ejecución de ocho meses, y el resto del proyecto, en torno a los 14 millones de euros, tendrá que esperar a futuras adjudicaciones presupuestarias.

Lucas Díaz no puede ocultar la inquietud con el inicio de la primera fase. «Llevamos desde el 2001 esperando este momento», confiesa. Para Díaz, el gran atractivo de esta obra es «la monumentalidad de los edificios y después la localización, que está en un entorno increíble, al pie del paseo y la ría de O Burgo». Sobre si las estructuras de estos edificios están tan deterioradas como aparentan, este joven arquitecto coruñés (1974) argumenta que «cuando hicimos los primera cálculos, uno de los factores de riesgo que se analizaron fue el viento, ya que los edificios poseen unas fachadas enormes y no tienen un vidrio de protección, sino que presentan una serie de celosías metálicas por las que se cuela el viento, pero en el momento que estos elementos se cierren los edificios comenzarán a comportarse de otra forma», explica. En este momento, Lucas Díaz revela una de las premisas de la rehabilitación de estas naves industriales, al explicar que «lo que pretendemos es que las nuevas edificaciones no toquen a las estructuras existentes».

Lucas Díaz habla de la fabricación de una estructura independiente que irá colocada dentro de la ya existente «creando dos volúmenes, uno para la biblioteca y otro para el auditorio, además de proporcionar un gran espacio a modo de plaza que podrá ser utilizada de forma polivalente», señala.

vestibulo-cros1A pesar de la apariencia limpia del diseño, Díaz afirma que «el nuevo edificio reproducirá una estética muy industrial actual, el aspecto retro lo tiene que aportar la recuperación de las fachadas originales de la Cros. Nuestro objetivo es transformar una fábrica de productos químicos en una fábrica de cultura».

Lucas Díaz confía en que la puesta en marcha de la rehabilitación represente la confirmación de que el proyecto se va a realizar. Para el arquitecto coruñés, «lo que esta claro es que la primera fase se va a hacer seguro y creo que una vez que se active esta primera fase y las estructuras queden limpias e impecables, al igual que el entorno, los edificios van a pedir una actuación, y como la segunda fase ya es una realidad a nivel de proyecto, creo que al final se llegará a realizar, aunque no sé el tiempo que tardará», dice.

ALFONSO PENELA:«Hay que aprender a derribar»

Escrito por mpierres o 10 mayo 2010

penela1La Voz de Galicia - Javier Armesto -10.05.2010

Cree que sería rentable tirar y volver a construir en algunas ciudades, imagina el Gaiás como «una ruina maravillosa» y critica el despilfarro en centros culturales

Penela anda enfrascado no parador de Muxía, un proxecto que «está nun sitio excepcional, destes que che dan ganas de saír correndo».

-¿Como será?

-é unha arquitectura silenciosa, ausente, non se vai a percibir na paisaxe e só unha ou dúas pezas pousaranse alí intentando engadir valor ao lugar, igual que unha boa ponte nun río ou un faro ben situado engaden valor á paisaxe.

-¿Que lle parece a iniciativa para converter os faros en establecementos turísticos?

-Se se fai ben e con elegancia, está ben. Hai que perder certos prexuízos, non podemos estar permanentemente facendo museos e salas de interpretación. Sempre é bo que un lugar estea vivo e úsese, pero é importante a sensibilidade, discreción, austeridade…

-Cada vez que en Galicia hai un gran proxecto apóstase por arquitectos de fóra. ¿Fáltanos calarnos a boina?

-En Galicia hai mellores arquitectos que arquitectura. Non se lle está dando a oportunidade a todos os que lla merecen. Pero non quero ser chauvinista, a min se é un bo arquitecto dáme igual que veña do lugar máis remoto do mundo, sempre que veña a facer un bo proxecto e non a vender unha marca.

-ás veces é máis fácil falar cun premio Pritzker que cun arquitecto galego. ¿é unha profesión con moitos egos?

-Isto de construír é unha cuestión na que intervén moita xente e eu doulle valor a todos. Cada día valoro máis o traballo dos obreiros que me axudan a facer as obras, os respecto e admíroos, e penso que teñen tanto valor como eu.

-¿Como se constrúe en Galicia? ¿Ben, mal, regular?

-Seguimos construíndo como na Idade Media, con cemento, ladrillo e area, e deberiamos poder construír máis con desaparafusador.

-O Pritzker concédeo unha cadea de hoteis. é coma se o Nobel de Medicina déseo un laboratorio farmacéutico…

-O Pritzker ten dúas caras. En xeral recibírono grandes arquitectos e outras veces foron cuestións de mercadotecnia, máis que de arquitectura.

-Precisamente vostede trouxo aquí, antes de que lle desen o premio, a Paulo Mendes dá Rocha, que vai reordenar o campus de Vigo.

-Para min o tema máis interesante é o novo modo de estruturar o campus a partir de vías elevadas. é un proxecto un poquillo ambicioso que puido asustar un pouco.

-Esa costume dos nosos políticos de impulsar proxectos cando non hai diñeiro e que quedan no caixón, ¿dáse noutros lugares?

-O problema non é só os proxectos que acaban no caixón, senón algúns que se chegan a construír. ás veces ser novo rico non é bo, porque non se gasta o diñeiro ben. Todo este diñeiro da Unión Europea fixo que todo o mundo quixese construír edificios, e eu imaxínome ao que supervisa iso e di: «Ah, outro centro cultural, outro auditorio, biblioteca…». Que ademais nacen mortos antes de inaugurarse e tamén como arquitecturas menores. Houbo pouca rendibilidade social e arquitectónica dese tipo de investimentos, improvisouse demasiado e en moitos casos máis que solucións creáronse problemas.

-Vostede non se prodiga moito fose de Galicia. ¿Non lle gusta viaxar?

-Nunca tiven tentacións de crecer. O mellor traballo que podes ter é o que tes encima da mesa e o que está preto da túa casa.

-¿Sobra obra nova e falta máis rehabilitación?

-ás veces empeñámonos/empeñámosnos en rehabilitar algo e non ten sentido, ás veces rehabilitamos e por non entendelo esnaquizámolo. Unha das materias pendentes é aprender a derrubar, sería conveniente facer unha análise crítico das cidades, localizar áreas estratéxicas, e ata sería economicamente rendible derrubar e volver construír, rexenerando a cidade.

-¿Cando foi a última vez que lle veu un cliente co bosquexo dunha casa nunha folla de papel cuadriculado?

-Hai uns anos chegou un paisano que quería facer unha casa no rural e díxome: «Quero unha casa moderna». ¿E como é iso? «Pois os que viven á beira meu sempre fan a casa de 9 por 9, ou de 12 por 12, e eu quéroa de 10 por 12». Agora pásame o contrario, teño ás veces a sensación de que o cliente é máis moderno que eu, teño que frealo. Un fogar é un fogar, unha vivenda ten que ter esa calidade, non podes facer unha casa para que che fagan unha foto nunha revista.

-Que ben, terminamos a entrevista e non saíu a Cidade da Cultura…

-A min paréceme máis grave o que sucedeu en toda Galicia co malgasto de equipamentos culturais. ás veces, cando soño coa Cidade da Cultura imaxínoa como unha ruína marabillosa, pareceríame un destino fenomenal.

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