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Publicado por admin o 7 Xuño 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@coag.es
Tesoreira: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@coag.es
Secretario: D. Anselmo Villanueva Peón secretario.pontevedra@coag.es
Podedes contactar directamente coa Xunta Directiva a través da seguinte dirección de correo:
xd.pontevedra@coag.es

 

Archivado en 21 Xaneiro 2010

MMASA Studio gañou o primeiro premio de Europan 10 en Varsovia

Escrito por mpierres o 21 Xaneiro 2010

Scalae.net

europan_warsaw1_bigEl proyecto presentado bajo el lema FO022-AMBIENTKERB, por los arquitectos Luciano G. Alfaya y Patricia Muñiz proponía una reestructuración en el barrio de Praga, en la ciudad de Varsovia, Polonia

El equipo, aparte de Luciano G. Alfaya (ES 1974) y Patricia Muñiz (ES 1974), estuvo también formado por los arquitectos colaboradores Cesar Escudero (ES 1975), Michael Cooke (GB 1984), Silvia Candía (ES 1982), Stuart Mackellar (GB 1986) y Yago Carro (ES 1981).

El jurado estuvo compuesto por los arquitectos alemanes Holger Kleine e Irene Wiese von Ofen, los arquitectos polacos Gabriela Rembarz, Hubert Trammer, Marek Mikos, Tomasz Zemła, la psicóloga Joanna Szczepańska, el escultor Paweł Althamer y el periodista Karol Kobos.

Los otros premiados en esta misma ubicación han sido los equipos polacos formados por los arquitectos Marlena Happach (PL 1977), Marek Happach (PL 1978) y Dominika Tomaszewska (PL 1979) que han recibido el segundo premio o Runner-up, y el equipo formado por el arquitecto Daniel Zaluski y el estudiante de arquitectura Lukasz Piankowski

RESUMEN DE LA PROPUESTA GANADORA

El entorno de Ulica Wilenska, en el Barrio de Praga, en Varsovia, la degradación del tejido urbano y el progresivo desplazamiento de sus residentes fue alterado con la reciente llegada de recientes “usuarios”. El proyecto es una respuesta para integrar a nuevos y antiguos vecinos mediante estrategias “suaves” y utilizando el espacio urbano como atractor. Visualmente, un bordillo continuo (ambient kerb) agrupará las distintas acciones creando relaciones directas e indirectas. Secuencialmente una serie de actividades (áreas de juego, relación, espera, comercio, …) se desarrollarán en el barrio a través de las herramientas que facilitamos y que podrán, a su vez, ser reinterpretadas por los vecinos. Para ello trasladamos algunos de los criterios de “lo domestico” al espacio público asimilando los elementos de uso cotidiano individual o familiarmente al uso colectivo por parte de los “usuarios del barrio”. Asimismo “lo público” se introduce en los patios de los bloques residenciales socialistas visibilizando muchas de las actividades que actualmente ya se realizan y generando nuevos espacios de convivencia vecinal que fomenten los vínculos y la autoestima del barrio.

Encuesta Scalae “mmasa studio”

1- Principios: ¿Qué pensáis que ha determinado que el jurado se haya decantado por vuestra propuesta?

Creemos que el factor clave fue el hecho de proponer un proyecto de bajo impacto, muy suave en su contacto con lo edificado y que permite la revitalización del entorno de Ulica Wilenska mediante la acción directa de los “usuarios del barrio”. Por otro lado la estrategia de proyecto pretende mantener la “atmosfera” existente y utilizar el espacio urbano –en especial los intersticios- como claves para concentrar la actividad social.

2- Proceso: ¿Qué condiciones consideráis favorables para que vuestro proyecto se desarrolle de acuerdo a lo previsto?

Creemos que el actual escenario es propicio. Se trata de un proyecto que puede ejecutarse por fases o tan solo en alguna de las áreas propuesta, que no exige grandes inversiones, en donde muchas de las decisiones serán tomadas por los ciudadanos. En la actualidad creemos que se dan esas condiciones y que el reto está ahora en “acertar” con las primeras acciones.

3- Resultado: ¿Cuál pensáis que son las principales capacidades transformadoras de la propuesta?

En un tejido social tan complejo –similar a muchos barrios en otras ciudades europeas- creemos esencial trabajar mediante acciones o herramientas flexibles, que permitan la alteración de ciertos presupuestos y por tanto su reformulación. Eso implica la necesaria participación de los usuarios y por tanto permite evitar la fragmentación social del barrio al estimular los vínculos entre diferentes estilos de vida. El proyecto pretende trasformar las relaciones existentes al activar canales de comunicación entre ciudadanos utilizando para ello el espacio colectivo.

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Os arquitectos botan en falta unha oficina para a rehabilitación do centro histórico

Escrito por mpierres o 21 Xaneiro 2010

Faro de Vigo -N. Davila- 21.01.02010

Un informe do COAG alerta do estado do planeamento en Marín, Vilaboa ou Portas

O Colexio de Arquitectos de Galicia (COAG) calificou de “sorprendente” que o concello de Pontevedra non dispoña dunha oficina específica para a rehabilitación do centro histórico, malia que este recinto conta con esa catalogación oficial desde fai case sesenta anos. Un exhaustivo informe sobre o estado do planeamento urbanístico nos municipios galegos, no que pon de manifesto que case nengunha das provincia teñen os seus plans adaptados á Lei do Solo, considera “relevante” que Pontevedra ” disponga dunha oficina de rehabilitación para o pequeno núcleo mariñeiro de Estribela, pero porén, non o teña para o seu importante casto antigo”.
A oficina de Estribela se deriva da Área de Rehabilitación Integral (ARI) concedida fai uns anos a ese barrio. O goberno local pretende obter un programa similar para o casco vello, e para ese fin xa se encargaron diversos estudos previos necesarios, como unha análise socioeconómica, enquisas aos propietarios e outros documentos.
Á marxe das súas referencias á zona monumental, o estudo do COAG efectúa un exhaustivo repaso á situación urbanística na bisbarra. Así, pon de manifesto que tan só cinco concellos (Pontevedra, Sanxenxo, Poio, Barro e Moraña) dispón dun plan propio e ningun está adaptado á Lei de Ordenación Urbanística e Protección do Medio Rural de Galicia. Pero se neste caso é urxente revisar os documentos, aínda é peor a situación dos outros nove municipios da bisbarra, que se rexen aínda por normas subsidiarias, nalgúns casos aprobados en 1978. Trátase de Marín, Vilaboa, Ponte Caldelas, A Lama, Cotobade, Campo Lameiro, Cuntis, Caldas de Reis e Portas. En todo caso, o COAG fai especial mención a Portas, Marín e Vilaboa. Nestes dous últimos casos indícase que “arrastran unha ordenación obsoleta que nin tan sequera están adaptados á Lei de Adaptación do Solo de Galicia do ano 1985, ou éstáno dunha forma imperfecta”.
En estudo tamén analiza os cadros de persoal de que dispón cada concello en materia urbanística, e na provincia tan só dous (Pontevedra e Vigo) contan con máis de dez técnicos, mentres que Marín e Sanxenxo acadan unha nómina de tres cada un. Tamén critica que existan municipios entre 6.000 e 20.000 habitantes que carezan de arquitecto municipal, situación na que inclúe a Caldas de Reis e Ponte Caldelas.
Na maior parte dos concellos da bisbarra existen plans para dispor dun Plan Xeral propio ou revisar o actual. É o caso de Caldas, Campo Lameiro, Cotobade, Cuntis, A Lama, Marín, Vilaboa e Ponte Caldelas canto a concello que aínda utilizan as normas subsidiarias, mentres que Pontevedra, Moraña e Poio teñen en marcha a substitución dos seus plans actuais, en vigor desde 1990, 2001 e 2000, respectivamente.

A metade dos concellos carecen de arquitecto superior que controle as licenzas de edificios

Escrito por mpierres o 21 Xaneiro 2010

La Voz de Galicia-21.01.2010

O 45,5% dos concellos non contan cun arquitecto superior para o control das licenzas de edificación, en contra do que establece a Lei 38/99 de ordenación da edificación. Así o sinala o Colexio de Arquitectos de Galicia (COAG) nun informe no que denuncia que os arquitectos técnicos non están habilitados como proxectistas. Segundo a organización colexial, 71 dos 315 concellos dispoñen dun equipo integrado por un arquitecto superior e outro técnico.

O COAG advirte de que «os dous técnicos son necesarios para levar a cabo as labores que, dentro dás súas respectivas competencias, realízanse nun concello». No 2009 aínda quedaban en Galicia 10 municipios que non dispuñan de ningún tipo de persoal técnico. Pontevedra e A Coruña son as provincias con mellor dotación de persoal, xa que a proporción de concellos con máis de tres técnicos no seu persoal alcanza respectivamente o 19 e o 17%. En Lugo, só a capital provincial ten máis de tres técnicos; e en Ourense, a capital ten máis de 10, e Barbadás e Xinzo, tres cada un.

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