replicas de relojes
replicas de relojes splash
Publicado por admin o 7 Xuño 2011

Presidente: D. Manuel Abelleira Argibay  presidente.pontevedra@coag.es
Tesoreira: Dña. María Pierres López tesorera.pontevedra@coag.es
Secretario: D. Anselmo Villanueva Peón secretario.pontevedra@coag.es
Podedes contactar directamente coa Xunta Directiva a través da seguinte dirección de correo:
xd.pontevedra@coag.es

 

Archivado en 23 Decembro 2009

Protexido: Circular Informativa Nº35/09

Escrito por mpierres o 23 Decembro 2009

This post is password protected. To view it please enter your password below:


Enter your password to view comments

Un bloque con chispa ecolóxica

Escrito por mpierres o 23 Decembro 2009

coca-colaEl Pais - 21.12.09

Só un valente atreveuse a ir a traballar en bici con este frío. A bici-aparcadoiro está practicamente baleiro, pero está. É un dos compromisos ecolóxicos da nova sede de Coca-cola no Campo das Nacións. O edificio opta ao certificado LEDE (Líder en Eficiencia Enerxética e Deseño sostible) outorgado polo Consello de Construción Verde de Estados Unidos. A certificación voluntaria funciona cun sistema de puntos e, como nos Xogos Olímpicos, hai categorías: prata, ouro, platino… Coca-cola aspira ao ouro.

“O selo é moi rigoroso, non cabe picaresca”, explica o arquitecto Chema de Lapuerta de DL + A, ao que por primeira vez un cliente pediu que cumprise os requisitos LEDE. “Aprendín moito”, di, “esíxenche cousas como que a pedra sexa dun provedor próximo para que transportala contamine menos”. Unha sede verde elevaba o orzamento un 15%, pero o diñeiro non era problema.

“A sostibilidade non é necesariamente cara”, di o arquitecto, “unha árbore de folla caduca, que dá sombra en verán e deixa pasar a luz en inverno, é o mellor regulador térmico que existe, e orientar ben un edificio sae de balde, iso si, logo, en gadgets tecnolóxicos pódeste gastar o que quieras”.

Coca-cola non escatimou. Entre a tecnoloxía do edificio, o máis chulo son os captadores solares de fibra óptica (instalación: 100.00 euros). Os empregados chámanos “os xirasoles”. Hai catro xunto á cancha de baloncesto. Paneis con 64 lupas que se moven buscando o sol. Cada unha está conectada a un cable de fibra óptica, que é un xogo de espellos microscópicos. As lupas concentran a luz que viaxa polo cable e sae por bombillas nunha sala de reunións sen ventás. Como non hai electricidade de por medio, en realidade non son bombillas senón máis ben ventás a distancia.

As oficinas tamén teñen “periscopios” (bufardas con espellos que levan luz natural aos sotos), un sistema de aire acondicionado de baixa intensidade que vai polo chan, baños presenciais (con detectores de movemento), paneis solares e fotovoltaicos… As augas grises (da chuvia e os lavabos) reempréganse nas cisternas e a rega, os coches híbridos teñen prazas preferentes no garaxe e hai unha lanzadeira que leva aos 248 empregados de balde ata o metro. Toda a madeira está certificada polo Forest Stewarship Council (FSC) que fai un seguimento da árbore desde que se corta nun bosque sostible ata que acaba sendo unha mesa reciclada. Ningunha moblaría española tiña o selo FSC, pero cando Coca-cola ofreceu o seu encargo, puxéronse as pilas.

“Coca-cola é un altofalante, unha compañía á que outras imitan”, explica Juan Carlos del Olmo, secretario xeral de WWF Adena, a ONG ecoloxista á que consultou a marca. “Unha empresa que presume de liderado non pode facer un edificio do século XX, bonito, pero ineficiente”. Canto hai de marketing en todo isto? “É certo que adoitan entrar no verde por imaxe”, admite Do Olmo, “pero co tempo o lavado de cara xera uns compromisos con accionistas e clientes, e xa non hai volta atrás posible”. “Por iso hai que sentarse a falar co inimigo; as corporacións son un axente de cambio”. Un cambio que se pelexa nas rúas de Copenhaguen, pero tamén en decisións cotiás como que plantas pór nos xardíns con flores dun edificio de oficinas.

O arquitecto conta que a única renuncia estética foi substituír un xardín espectacular, por outro con especies locais de baixo consumo: “Fixémolo cun sorriso, porque tiña sentido”. Desde o principio imaxinaron unha sede “sinxela e exacta”, sen concesións ás modas. “Coca-cola sobreviviranos”, di De Lapuerta. A única fruslería do sobrio edificio é a súa fachada sur, unha angulosa dobre pel de cristal que, dependendo da tempada, conserva a calor ou o fresco. Non é vermello Coca-cola, senón verde piñeiro.

That lineage can be seen in the Rolex Oyster fake watches Perpetual's straightforward and practical design. Legibility is cheap ralph lauren shirts strong and the dial design offers nothing more than is necessary to display the time.